Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου



Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου


Την Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2016 εορτάστηκε  για 13η συνεχή χρονιά η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Με αφορμή την ημέρα αυτή στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής της Α'  Λυκείου και στο τμήμα Α3 διαβάστηκε το ακόλουθο κείμενο:

 Ώρα 15.00. Πριν από λίγο γύρισε από το σχολείο. Πρέπει να φάει και να διαβάσει αφού σε δύο ώρες έχει φροντιστήριο. Σε λιγάκι όμως, διότι τώρα πρέπει να ανοίξει τον υπολογιστή. Τον περιμένουν οι υπόλοιποι παίκτες στο τελευταίο online παιχνίδι που ανακάλυψε. Είναι κρίσιμη η φάση: είναι έτοιμος να κατατροπώσει τους αντιπάλους του, κερδίζοντας τους πύργους τους. Θα παίξει μισή ώρα και μετά θα κάνει όσα άλλα πρέπει.

Ώρα 17.15. Πωπώ! Μόλις πήρε είδηση ότι έχασε το φροντιστήριο. Ευτυχώς που λείπουν οι γονείς του και δεν θα το καταλάβουν. Θα παίξει λίγο ακόμη και μετά θα κάνει όλα τα υπόλοιπα που πρέπει. Δεν έχει φάει κιόλας...

Ώρα 21.00. Μόλις μπήκαν οι γονείς του. Ωραία, θα τον βρουν στο δωμάτιό του και θα πιστέψουν ότι διαβάζει. Θα διαβάσει δηλαδή, αλλά όχι ακόμη, σε λίγο. Διότι τώρα το παιχνίδι βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή.

Ώρα 9.00 το πρωί της επομένης. Πέρασε σχεδόν όλη τη νύχτα ξύπνιος επειδή κάποια στιγμή, και ενώ γινόταν ο χαμός στο παιχνίδι, «κράσαρε» ο υπολογιστής του. Δεν έφαγε, δεν διάβασε, σχεδόν δεν κοιμήθηκε αλλά κατάφερε να τον φτιάξει και να περάσει μια πολύ δύσκολη πίστα. Πριν από λίγο, όταν μπήκε μέσα στο δωμάτιό του έξαλλος ο πατέρας του για να του ζητήσει τον λόγο που έχασε την πρώτη ώρα στο σχολείο, εκείνος προσπάθησε να του εξηγήσει για το «κρασάρισμα» του...εργαλείου (απέκρυψε βέβαια τα υπόλοιπα για τις ατελείωτες ώρες διαδικτυακού παιχνιδιού). Ο πατέρας τον κοίταξε με το γνωστό ύφος «σε τι γλώσσα μου μιλάς;» και του είπε τη γνωστή φράση: «Στη μάνα σου το 'πες;»...

Ακολούθησε συζήτηση με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές για το θέμα του διαδικτυακού εθισμού καθώς και να  διερωτηθούν για τους λόγους, ενέργειες και στάσεις που μπορούν να οδηγήσουν κάποιον σε πρόβλημα διαδικτυακού εθισμού, καθώς και τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος.

Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και έφτιαξαν , με τη χρήση της διαδικτυακής εφαρμογής StoryBoardThat, σε κόμικς τη δική τους ιστορία σχετικά με τον "Διαδικτυακό Εθισμό".



















Σε ποιο κόσμο ζεις;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου